Tbx till Anna Book,

Ja seg som jag är så är det en sen uppdatering om hur det gick på Anna Book konserten. Men bättre sent än aldrig..?

Ja när vi först kom dit så hade Anna Book inte kommit än, men efter ett tag dök hon upp. När vi hade "rast" och alla stod och snacka, kom hon insmygandes. Jag märkte att hon kom, men visste inte hur jag skulle reagera.. Så jag bara stod där som ett fån och låssades att jag inte hade sätt henne. Men det var inte bara jag som gjorde så, utan alla andra också. Iallafall till en början, sen "vågade" folk gå fram och hälsa. Själv hann jag inte prata med henne något vidare, men hon skrattade och såg glad ut hela tiden.

Sen började genrepet men Anna.
Vi stod där och väntade på att vi skulle börja, och då sa hon plötsligt : Skulle vi sjunga dessa sångerna? Det va länge sen, jag kommer inte i håg texterna! 
Då började alla mumla och undrade vad som skulle hända nu, för vår sånglärare hade berättat att hon hade skickat ett e-mail till Annas manager där det stod skrivet vilka sånger som skulle sjungas. Och ändå kunde hon inte texterna!? Men det löste sig, hon gick i väg och började memorera låt texterna.

När hon kom tillbaka så höll vi på att repatera olika sånger, och hon lyssnade. När det var dags för ABC så började hon gråta när vi sjöng.. Hon berättade snyftande att det var för att vi sjöng så vackert! Vi blev rörda allihop och fortsatte sjunga. 


IN ACTION!

När själva konserten började var alla väldigt nervösa, även jag. Med all rätt får jag säga! För när man kickade ut så såg man att det var fullproppat med folk! Mer än 600 biljetter hade sålds! 
När vi vandrade ut på ett led och ställde oss på våra platser så lungnade sig nerverna, anledningen till att mina nerver lungnades var att jag blev bländad av lampor, så jag såg knappt publiken! Alltså  jag såg inte hur mycket människor där var :D

Vi sjöng våra sånger, orkestern spelade sin musik och allt gick som planerat.. Ända tills det var M som skulle sjunga en duett med Anna. Hon sjöng fel flera gånger vilket gjorde M upprörd och förvirrad. Men M räddade det hela med glada och flörtande blickar till publiken fick jag senare höra. Vilken tur! Bra gjort M!

Sen var det ännu en insident, Anna sa att hon vill sjunga en sång till minnet av Engla som man tidigare fått bekräftat var död... (vila i frid Engla.!)

När Anna skulle sjunga kunde man höra att hon blev "grötig" i halsen. Hon var upprörd. När hon sjöng började hon gråta ännu en gång och publiken blev känslosam. Det var svårt att stå där framme när det blev så ledsamt, för man kunde ju inte gärna  börja gråta precis...  Men Förutom den nära katastrofala duetten,  blev konserten en succe! Det är vi alla väldigt glada över!

Det blev en dag jag aldrig glömmer!


Ha det bra! :D 


 Kramar Josefin♥

Kommentarer
Postat av: Maria

Åh tack så mycket! =D

Jag hoppas att du har haft en bra dag =)

2008-07-01 @ 22:06:13
URL: http://catwalkqueen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0